Gorssel in de race voor schoonste winkelgebied van 2019

In een schoon winkelgebied komen mensen graag winkelen, kopen ze meer en voelen ze zich beter. Niet alleen een schoon, maar ook een opgeruimd en gastvrij winkelgebied draagt bij aan een positieve beleving van ons Dorp, evenals de inrichting van de openbare ruimte.

Om samen voor een schoon winkelgebied te zorgen is inzicht nodig in hoe schoon het gebied is en waar de verbeterpunten liggen. Net als vorig jaar, gaat Gorssel deze uitdaging aan door middel van een samenwerking met de gemeente Lochem, Circulus Berkel, de dorpsraad en de ondernemersvereniging.

Vorige week was de kick-off en gingen de samenwerkende partijen gezamenlijk door het dorp om de huidige situatie in kaart te brengen. Hieruit volgen verbeterpunten waar we met z’n allen mee aan de slag kunnen. Vanuit een gezamenlijk belang is de intentie uitgesproken om zaken snel en doelmatig uit te voeren.

Tijdens de zomermaanden vindt het kwaliteitsonderzoek plaats door Nederland Schoon. Belangrijke factoren waarnaar o.a. gekeken wordt zijn:

·       Hoeveelheid waargenomen zwerfafval

·       Aangename beleving

·       Kwaliteit bestrating

·       Schone gevels

·       Kwaliteit en onderhoud openbare voorzieningenIedereen kan zich nu al inzetten door kritisch te kijken naar het centrum van Gorssel en directe omgeving (denk aan zwerfafval, onkruid, etc.) De komende weken deelt de ondernemersvereniging afvalbakken en vrolijke bezems uit om extra gemotiveerd onze handen uit de mouwen te kunnen steken

Als we allemaal vóór 15 juli aanstaande ons winkelgebied onder handen hebben genomen dan gaan we met nóg meer vertrouwen de race in.

Voor meer informatie over de verkiezing: https://www.nederlandschoon.nl

Leden die ideeën aan willen dragen en mee willen werken aan deze uitdaging kunnen zich zo spoedig mogelijk aanmelden bij het “secretariaat ondernemers vereniging of ” Dorpsraad.